Gaz Tygr
Gaz Tygr
Gaz Tygr ma stejně jako H1 svého otce v armáďě.
Gaz Tygr je velice pohyblivý i v nejtěžším terénu.Tygr má fenomenální geometrickou průchodnost terénem. Přední i zadní úhly přesahují 52 stupňů. Maximální úhel náklonu 30 stupňů. Tygr zvládne stoupání
do 45 stupňů.
Pro zvýšení průchodnosti terénem je Tygr vybaven centrálním dohušťováním a změnou tlaku v pneumatikách. Převodové poměry v přední i zadní nápravě se samoblokovacími diferenciály pocházejí z obrněného vozidla.
Uvnitř každého kola je uložen hermeticky uzavřený reduktor, což dovolilo zvětšit světlou výšku nad vozovkou na 40 cm. Zubaté pneumatiky dodal Michelin a nesou označení Michelin X a rozměr 335/80 R20. Stejné pneumatiky, i když poněkud větší ( 14.00 R20 XZL ), dovolují soutěžním KAMAZŮM zběsilou jízdu vysokou rychlostí po tvrdém terénu.
Díky zkušenostem získaným při vývoji a výrobě obrněných automobilů, byla rovnou připravena i obrněná verze vozu Tygr. Karosérie je svařována z tepelně zpracovaných 5 mm pancéřových listů a následně popuštěna pro snížení vnitřního pnutí. Obrněná varianta je těžší o 700 kg a má unifikovaný podvozek tak je možné montovat různé druhy karosérií - otevřené, pro převoz osob, obrněné, nebo nákladní ten uveze náklad o hmotnosti 1,5t.
Tygr ma 6-ti stupňovou převodovku a 5,6L motor se kterým zvládne až 140km/h
Bohužel zatím nebyl uveden do prodeje.